Meertaligheidsonderzoek |
Meertaligheidsonderzoek |
Wanneer uw kind een andere taal dan het Nederlands of meerdere talen tegelijk leert, is de oorzaak van de spraaktaalachterstand vaak niet duidelijk. Soms is het spraaktaalprobleem maar in één taal aanwezig en ontwikkelt het kind de andere taal wel naar verwachting. Het is daarom belangrijk om bij meertalige kinderen de spraaktaalontwikkeling in alle talen te onderzoeken.
De logopedist doet het onderzoek bij kinderen jonger dan vier jaar en de klinisch linguïst bij kinderen ouder dan vier jaar, met behulp van een tolk. We nemen een test af om te zien hoeveel uw kind begrijpt in zijn of haar moedertaal. Ook kijken we hoeveel woorden uw kind begrijpt of zegt. De onderzoeker luistert samen met de tolk ook naar de woorden en zinnen die uw kind zegt. Zo bekijken wij of er problemen zijn in de uitspraak of de zinsbouw.
Wanneer uw kind een andere taal dan het Nederlands of meerdere talen tegelijk leert, is de oorzaak van de spraaktaalachterstand vaak niet duidelijk. Soms is het spraaktaalprobleem maar in één taal aanwezig en ontwikkelt het kind de andere taal wel naar verwachting. Het is daarom belangrijk om bij meertalige kinderen de spraaktaalontwikkeling in alle talen te onderzoeken.
De logopedist doet het onderzoek bij kinderen jonger dan vier jaar en de klinisch linguïst bij kinderen ouder dan vier jaar, met behulp van een tolk. We nemen een test af om te zien hoeveel uw kind begrijpt in zijn of haar moedertaal. Ook kijken we hoeveel woorden uw kind begrijpt of zegt. De onderzoeker luistert samen met de tolk ook naar de woorden en zinnen die uw kind zegt. Zo bekijken wij of er problemen zijn in de uitspraak of de zinsbouw.
Audiologisch Centrum |
Volg ons op |
|
Spraaktaalcentrum Amsterdamse Poort |
Contact
|