De cliëntenraad

 

 

 

 

 
 

 

De cliëntenraad

Lees voor

De cliëntenraad is sinds oktober 2007 actief en vertegenwoordigt de cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord (ACHN) in Alkmaar en Den Helder en de cliënten van de afdeling Vroegbehandeling. We streven in de cliëntenraad van de NSDSK naar een goede vertegenwoordiging van onze cliënten: ouders van dove en slechthorende kinderen, ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en een cliënt van het Audiologisch Centrum Holland Noord.

Wat doet een cliëntenraad?

Om de gemeenschappelijke belangen van cliënten te behartigen is sinds 1996 in de wet vastgelegd dat zorginstellingen een cliëntenraad instellen (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen). Via de cliëntenraad kunnen cliënten meepraten over allerlei onderwerpen die bij de NSDSK spelen. De standpunten en meningen van de cliëntenraad zijn niet vrijblijvend. De cliëntenraad heeft advies- en instemmingsrecht op bepaalde onderwerpen. 

Missie en visie van de cliëntenraad van de NSDSK

De cliëntenraad wil bijdragen aan een kwalitatief betere en efficiëntere zorg aan cliënten (vanuit het oogpunt van de cliënt). Zij vervult een brugfunctie tussen cliënt en de NSDSK en geeft meer inzicht in (het beleid van) de NSDSK richting cliënt.

Hoe werkt de cliëntenraad van de NSDSK?

De raad geeft de bestuurder van de NSDSK gevraagd en ongevraagd advies over allerlei onderwerpen. Zo dacht de cliëntenraad mee over de uitkomsten van de cliëntenraadpleging. De cliëntenraad was bijvoorbeeld betrokken bij de website en heeft inzage in belangrijke documenten van de NSDSK, zoals begroting en beleidsplannen.

De cliëntenraad vergadert vier keer per jaar in Amsterdam. 

De cliëntenraad is er voor u!

De cliëntenraad wil graag in contact komen met ouders van een doof of slechthorend kind of een kind met TOS of cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord. Mocht u vragen of suggesties hebben op het gebied van de zorg- en dienstverlening van de NSDSK dan nodigen wij u van harte uit contact met de cliëntenraad op te nemen.

De cliëntenraad is te bereiken via het e-mailadres clientenraad@nsdsk.nl.

Meer informatie

Voor meer informatie of om uw belangstelling kenbaar te maken voor deelname aan de cliëntenraad kunt u contact opnemen met Marjolein Meester, beleidsadviseur NSDSK, via telefoonnummer 020-5745945 of e-mail mmeester@nsdsk.nl.

Lees voor

De cliëntenraad is sinds oktober 2007 actief en vertegenwoordigt de cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord (ACHN) in Alkmaar en Den Helder en de cliënten van de afdeling Vroegbehandeling. We streven in de cliëntenraad van de NSDSK naar een goede vertegenwoordiging van onze cliënten: ouders van dove en slechthorende kinderen, ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en een cliënt van het Audiologisch Centrum Holland Noord.

Wat doet een cliëntenraad?

Om de gemeenschappelijke belangen van cliënten te behartigen is sinds 1996 in de wet vastgelegd dat zorginstellingen een cliëntenraad instellen (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen). Via de cliëntenraad kunnen cliënten meepraten over allerlei onderwerpen die bij de NSDSK spelen. De cliëntenraad heeft advies- en instemmingsrecht op bepaalde onderwerpen. 

Missie en visie van de cliëntenraad van de NSDSK

De cliëntenraad wil bijdragen aan een kwalitatief betere en efficiëntere zorg aan cliënten (vanuit het oogpunt van de cliënt). Zij vervult een brugfunctie tussen cliënt en de NSDSK en geeft meer inzicht in (het beleid van) de NSDSK richting cliënt.

Hoe werkt de cliëntenraad van de NSDSK?

De raad geeft de bestuurder van de NSDSK gevraagd en ongevraagd advies over allerlei onderwerpen. Zo dacht de cliëntenraad mee over de uitkomsten van de cliëntenraadpleging. De cliëntenraad was bijvoorbeeld betrokken bij de website en heeft inzage in belangrijke documenten van de NSDSK, zoals begroting en beleidsplannen.

De cliëntenraad vergadert vier keer per jaar in Amsterdam. 

De cliëntenraad is er voor u!

De cliëntenraad wil graag in contact komen met ouders van een doof of slechthorend kind of een kind met TOS of cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord. Mocht u vragen of suggesties hebben op het gebied van de zorg- en dienstverlening van de NSDSK dan nodigen wij u van harte uit contact met de cliëntenraad op te nemen.

De cliëntenraad is te bereiken via het e-mailadres clientenraad@nsdsk.nl.

Informatie

Voor meer informatie of om uw belangstelling kenbaar te maken voor deelname aan de cliëntenraad kunt u contact opnemen met Marjolein Meester, beleidsadviseur NSDSK, via telefoonnummer 020-5745945 of e-mail mmeester@nsdsk.nl.

 

Contact

 

NSDSK Algemeen

    020-5745945

    nsdsk@nsdsk.nl

   Lutmastraat 167
1073 GX Amsterdam

 

Audiologisch Centrum
Holland Noord

    072-5141050

    achn@nsdsk.nl

   De Vliegerstraat 1a
1816 KD Alkmaar

 

 

Spraaktaalcentrum
Amsterdam Noord
   020-5745920
   stan@nsdsk.nl
   Noordeinde 124B
1121 AL Landsmeer

 

Spraaktaalcentrum
Amsterdamse Poort

   020-2382571

   stap@nsdsk.nl

   Hofgeest 343
1102 ER Amsterdam

 

 

Volg ons op