De cliëntenraad |
De cliëntenraad |
De cliëntenraad is sinds oktober 2007 actief en vertegenwoordigt de cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord (ACHN) in Alkmaar en Den Helder en de cliënten van de afdeling Vroegbehandeling. We streven in de cliëntenraad van de NSDSK naar een goede vertegenwoordiging van onze cliënten: ouders van dove en slechthorende kinderen, ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en een cliënt van het Audiologisch Centrum Holland Noord.
Om de gemeenschappelijke belangen van cliënten te behartigen is sinds 1996 in de wet vastgelegd dat zorginstellingen een cliëntenraad instellen (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen). Via de cliëntenraad kunnen cliënten meepraten over allerlei onderwerpen die bij de NSDSK spelen. De standpunten en meningen van de cliëntenraad zijn niet vrijblijvend. De cliëntenraad heeft advies- en instemmingsrecht op bepaalde onderwerpen.
De cliëntenraad wil bijdragen aan een kwalitatief betere en efficiëntere zorg aan cliënten (vanuit het oogpunt van de cliënt). Zij vervult een brugfunctie tussen cliënt en de NSDSK en geeft meer inzicht in (het beleid van) de NSDSK richting cliënt.
De raad geeft de bestuurder van de NSDSK gevraagd en ongevraagd advies over allerlei onderwerpen. Zo dacht de cliëntenraad mee over de uitkomsten van de cliëntenraadpleging. De cliëntenraad was bijvoorbeeld betrokken bij de website en heeft inzage in belangrijke documenten van de NSDSK, zoals begroting en beleidsplannen.
De cliëntenraad vergadert vier keer per jaar in Amsterdam.
De cliëntenraad wil graag in contact komen met ouders van een doof of slechthorend kind of een kind met TOS of cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord. Mocht u vragen of suggesties hebben op het gebied van de zorg- en dienstverlening van de NSDSK dan nodigen wij u van harte uit contact met de cliëntenraad op te nemen.
De cliëntenraad is te bereiken via het e-mailadres clientenraad@nsdsk.nl.
Voor meer informatie of om uw belangstelling kenbaar te maken voor deelname aan de cliëntenraad kunt u contact opnemen met Marjolein Meester, beleidsadviseur NSDSK, via telefoonnummer 020-5745945 of e-mail mmeester@nsdsk.nl.
De cliëntenraad is sinds oktober 2007 actief en vertegenwoordigt de cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord (ACHN) in Alkmaar en Den Helder en de cliënten van de afdeling Vroegbehandeling. We streven in de cliëntenraad van de NSDSK naar een goede vertegenwoordiging van onze cliënten: ouders van dove en slechthorende kinderen, ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en een cliënt van het Audiologisch Centrum Holland Noord.
Om de gemeenschappelijke belangen van cliënten te behartigen is sinds 1996 in de wet vastgelegd dat zorginstellingen een cliëntenraad instellen (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen). Via de cliëntenraad kunnen cliënten meepraten over allerlei onderwerpen die bij de NSDSK spelen. De cliëntenraad heeft advies- en instemmingsrecht op bepaalde onderwerpen.
De cliëntenraad wil bijdragen aan een kwalitatief betere en efficiëntere zorg aan cliënten (vanuit het oogpunt van de cliënt). Zij vervult een brugfunctie tussen cliënt en de NSDSK en geeft meer inzicht in (het beleid van) de NSDSK richting cliënt.
De raad geeft de bestuurder van de NSDSK gevraagd en ongevraagd advies over allerlei onderwerpen. Zo dacht de cliëntenraad mee over de uitkomsten van de cliëntenraadpleging. De cliëntenraad was bijvoorbeeld betrokken bij de website en heeft inzage in belangrijke documenten van de NSDSK, zoals begroting en beleidsplannen.
De cliëntenraad vergadert vier keer per jaar in Amsterdam.
De cliëntenraad wil graag in contact komen met ouders van een doof of slechthorend kind of een kind met TOS of cliënten van het Audiologisch Centrum Holland Noord. Mocht u vragen of suggesties hebben op het gebied van de zorg- en dienstverlening van de NSDSK dan nodigen wij u van harte uit contact met de cliëntenraad op te nemen.
De cliëntenraad is te bereiken via het e-mailadres clientenraad@nsdsk.nl.
Voor meer informatie of om uw belangstelling kenbaar te maken voor deelname aan de cliëntenraad kunt u contact opnemen met Marjolein Meester, beleidsadviseur NSDSK, via telefoonnummer 020-5745945 of e-mail mmeester@nsdsk.nl.
Audiologisch Centrum |
Volg ons op |
|
Spraaktaalcentrum Amsterdamse Poort |
Contact
|