Onze medewerkers zijn deskundig en betrokken en zetten zich elke dag in voor de beste behandeling van u en uw kind. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent of zich niet goed behandeld voelt.
Bespreek uw klacht dan zo snel mogelijk met de betreffende medewerker of de leidinggevende. De meeste problemen kunnen dan naar tevredenheid worden opgelost.
Komt u er met de medewerker of leidinggevende niet uit? Neem dan contact op met een klachtenfunctionaris van de NSDSK. Deze kan u helpen om uw klacht voor te leggen aan de externe klachtencommissie. U mag ook direct de onafhankelijke klachtencommissie inschakelen. U vult dan het klachtenformulier in.
De klachten-functionaris zal eerst vragen of er contact is geweest tussen u en de betreffende medewerker. Was er nog geen contact, maar wilt u dat wel? Dan kan de klachten-functionaris bemiddelen. Als u geen contact wilt of het contact met de medewerker heeft niets opgeleverd, dan gaat de klachtencommissie onderzoek doen. Als dat nodig is zal de commissie u vragen uw klacht toe te lichten. Na het onderzoek krijgen u en de NSDSK een schriftelijk verslag. Daarin staat of u gelijk krijgt en of de NSDSK maatregelen moet nemen. De NSDSK moet vervolgens aangeven wat zij gaat doen met de uitslag van het onderzoek. U hoeft niet te betalen voor het indienen van een klacht bij de klachtencommissie.
De klachtencommissie doet geen uitspraken over schadeclaims. De klachtencommissie is onafhankelijk. De leden van de commissie zijn benoemd door de raad van bestuur van de NSDSK. De leden zijn externe deskundigen met een onafhankelijke voorzitter.
Samenstelling klachtencommissie
In een gesprek met de betreffende medewerker kan de klacht meestal gezamenlijk naar tevredenheid worden opgelost. Dat werkt prettig voor beide partijen en werkt het snelst. U kunt daarbij ook contact opnemen met Pepita David, onze vertrouwenspersoon voor cliënten, voor extra ondersteuning.
Met onderstaand formulier maakt u uw klacht kenbaar aan de klachtenfunctionarissen van de NSDSK.
*= invoer verplicht
Onze medewerkers zijn deskundig en betrokken en zetten zich elke dag in voor de beste behandeling van u en uw kind. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent of zich niet goed behandeld voelt.
Bespreek uw klacht dan zo snel mogelijk met de betreffende medewerker of de leidinggevende. De meeste problemen kunnen dan naar tevredenheid worden opgelost.
Komt u er met de medewerker of leidinggevende niet uit? Neem dan contact op met een klachtenfunctionaris van de NSDSK. Deze kan u helpen om uw klacht voor te leggen aan de externe klachtencommissie. U mag ook direct de onafhankelijke klachtencommissie inschakelen. U vult dan het klachtenformulier in
De klachten-functionaris zal eerst vragen of er contact is geweest tussen u en de betreffende medewerker. Was er nog geen contact, maar wilt u dat wel? Dan kan de klachten-functionaris bemiddelen. Als u geen contact wilt of het contact met de medewerker heeft niets opgeleverd, dan gaat de klachtencommissie onderzoek doen. Als dat nodig is zal de commissie u vragen uw klacht toe te lichten. Na het onderzoek krijgen u en de NSDSK een schriftelijk verslag. Daarin staat of u gelijk krijgt en of de NSDSK maatregelen moet nemen. De NSDSK moet vervolgens aangeven wat zij gaat doen met de uitslag van het onderzoek. U hoeft niet te betalen voor het indienen van een klacht bij de klachtencommissie.
De klachtencommissie doet geen uitspraken over schadeclaims. De klachtencommissie is onafhankelijk. De leden van de commissie zijn benoemd door de raad van bestuur van de NSDSK. De leden zijn externe deskundigen met een onafhankelijke voorzitter.
De NSDSK is aangesloten bij De Geschillencommissie Ziekenhuizen en De Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Dit is volgens de wet verplicht en de commissies zijn erkend door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. U mag uw klacht direct bij de geschillencommissie indienen. De commissie zal u altijd terugverwijzen naar de NSDSK als u nog geen contact heeft gehad met de klachten-functionaris. U kunt een klacht indienen via het klachtenformulier of schriftelijk:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Heeft u hulp nodig met het bespreekbaar maken van uw klacht? Neem dan contact op met Pepita David, onze vertrouwenspersoon voor cliënten.
Wilt u meer weten over de afhandeling van klachten binnen de NSDSK, dan kunt u hier het klachten-reglement vinden.
Stap 1. Bespreek uw klacht met de medewerker of met de leidinggevende.
Stap 2. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met een klachten-functionaris van de NSDSK:
Angela Stevens astevens@nsdsk.nl
Rosanne van der Zee rvanderzee@nsdsk.nl
Stap 3. Wilt u een formele klacht indienen? Vul dan het klachtenformulier in. Deze staat onderaan de pagina. Een onafhankelijke klachtencommissie zal uw klacht dan gaan behandelen. U krijgt binnen een week een ontvangstbevestiging en de commissie probeert binnen 6 weken een uitspraak te doen over uw klacht.
Stap 4. Bent u nog steeds niet tevreden? Dan kunt u de klacht voorleggen aan de geschillencommissie zorg Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. U krijgt dan binnen 4 weken een reactie via de bestuurder van de NSDSK.
U hoeft de stappen niet in deze volgorde te nemen. U mag altijd direct de klachten-functionaris, de klachtencommissie of de geschillencommissie benaderen. Zij zullen u wel vragen of u al een gesprek heeft gehad met de medewerker en de leidinggevende. Meestal geeft zo'n gesprek namelijk al een goede oplossing.
Met onderstaand formulier maakt u uw klacht kenbaar aan de klachtenfunctionarissen van de NSDSK.
*= invoer verplicht
Contact
|